Programa de JARDÍ MUSICAL
... JARDÍ MUSICAL

Què és?


Classes de sensibilització musical a través de música i moviment.


A qui va dirigit?

A xiquets/es d'entre 3 i 7 anys (complits abans del 31 de desembre de l'any natural en què comença el curs).



Quina és la planificació didàctica?

El programa de Jardí Musical consta de 5 cursos distribuïts de la manera següent:
· 1r de Jardí Musical (música i moviment) per a xiquets de 3 anys que realitzaran 2 sessions setmanals de 45 min.
· 2n de Jardí Musical (música i moviment) per a xiquets de 4 anys que realitzaran 2 sessions setmanals de 45 min.
· 3º de Jardí Musical (música y moviment) per a xiquets de 5 anys que realitzaran 2 sessions semanals de 60 min. Instrument col·lectiu opcional 30 min. setmanals.
· 4º de Jardí Musical (iniciació musical) per a xiquets de 6 anys que realitzaran 2 sessions semanals de 60 min. Instrument col·ectiu i/o individual opcional 30 min. setmanals.
· 5º de Jardí Musical (preparatori) per a xiquets de 7 anys que realitzaran 2 sessions semanals de 60 min. Instrument col·lectiu i/o individual opcional 30 min. setmanals.
Els alumnes amb instrument opcional (només per a 3r, 4t i 5t de Jardí Musical) podran triar l'instrument desitjat d'entre les possibilitats exposades en la matriculació on-line.
Cada curs es desenrotllarà des de mitjans de setembre fins al mes de juny següent (els alumnes amb instrument opcional iniciaran les classes d'eixe instrument a principis d'octubre).


Com s'accedix i es promociona?

L'accés és directe segons l'edat, per tant, la promoció de curs depén de l'edat (veure "Quina és la planificació didàctica?"). No es requerixen coneixements previs.


Molt s'ha de pagar?

La quota de qualsevol curs de Jardí Musical és de 36 euros mensuals durant els mesos en què es desenrotlla el curs, amb les excepcions següents:
· la quota del mes de setembre correspon només a mitja quota (18 euros) ja que s'empra només mig mes
· la quota del mes de juny podrà ser també només de mitja quota segons la programació puntual del professorat i que es comunicarà amb la suficient antelació a l'alumnat
· els/s'alumnes amb instrument col·lectiu opcional (només per a 3r, 4t i 5t de Jardí Musical) tindran un suplement de 10,50 euros mensuals. 

· els/les alumnes amb instrument individual opcional (només per a 4t i 5t de Jardí Musical) tindran un suplement de 26 euros mensuals.
A més, si accedix per primera vegada al centre, hi ha les taxes extraordinàries, segons les seues condicions particulars. Per a més informació podrà veure l'apartat de TAXES EXTRAORDINÀRIES en la matriculació on-line.


Quin material cal portar?

Segons el curs, es farà ús d'un llibre de classe. No obstant això, el Centre sol aportar tot el material donada la seua peculiaritat.
Els xiquets/es deuran de concórrer amb roba còmoda.


Quins continguts hi ha?

INTRODUCCIÓ

La música es localitza en l'hemisferi dret, el menys utilitzat generalment; si equilibràrem la força d'ambdós hemisferis, ens situaríem més prop de la nostra capacitat potencial màxima. Per això és important realitzar activitats musicals que complementen l'estimulació del nostre fill. La gran majoria de la gent desenrotlla com a hemisferi dominant l'esquerre, per la qual cosa resulta molt interessant realitzar activitats musicals que estimulen també la zona analògica del nostre cervell. La música també servix de gran ajuda per a l'aprenentatge d'idiomes en el futur, per la gran varietat de registres que permet. Qualsevol acte didàctic és el resultat d'un gran nombre d'aspectes. Les variables que intervenen són moltes i molt diverses i, a més, poden emprar-se de distinta forma per cada professor concret. L'organització, disseny, gestió del finançament, perquè, a pesar de la seua importància, constituïxen només el vehicle que ha d'impulsar el propòsit central que és proporcionar al xiquet el descobriment de la música. Per esta raó se centrarà l'anàlisi en les variables educatives de l'educació musical: el xiquet, la música i el professor.

Per mitjà del valor cultural i educatiu de la música, el xiquet
- Es coneix a si mateix.
- Pren consciència del seu esquema corporal.
- Explora l'espai.
- Explora el temps.
- Desenrotlla l'organització espai-temporal.
- Desenrotlla l'articulació verbal.
- Controla la respiració.
- Desenrotlla la percepció auditiva.
- Desenrotlla el vocabulari.
- Desenrotlla les estructures morfosintàctiques.
- Desenrotlla el llenguatge interior.
- Percep la temporalitat.
- Percep la velocitat.
- Desenrotlla la capacitat de mesurar.
- Es troba i coopera amb els altres.
- Coneix altres cultures.
- Accedix a un llenguatge diferent.
- Desenrotlla la sensibilitat i la percepció estètica.


MÚSICA (1º, 2º, 3º, 4º i 5º de Jardí Musical)

La música exercix un paper de gran importància en el procés de l'aprenentatge de l'alumne d'Educació Infantil. Inclús ja en els temps d'Aristóteles la música era considerada una de les quatre columnes d'aprenentatge. Així és fàcil observar en les aules de xiquets d'infantil que memoritzen millor quelcom quan està amb música o en forma de poesia. És essencial que des de la primera trobada amb la música, l'alumne assenta que és ell qui la fa i estiga motivat per a això. Com demostren recents investigacions, els científics han descobert que escoltar música clàssica pot augmentar la memòria i la concentració. Estudiar un instrument musical fomenta el raonament espacial. I el escoltar música clàssica pot resoldre problemes relacionats amb matemàtica de raonament complex. Un xiquet pot aprendre conceptes bàsics de matemàtiques per mitjà d'un ritme.

El contingut fonamental de les ensenyances musicals que s'impartiran són:
1. Educació de la veu: parlar i cantar
2. Educació rítmica: música a través del moviment i relaxació 3. Instrumentació: joc instrumental
4. Educació auditiva: escoltar i reconéixer
5. Llenguatge musical: lectoescriptura musical
6. Educació instrumental: piano o altres instruments (a partir de 6 anys) (optatiu)


EL MOVIMENT (només per a 1º, 2º i 3º de Jardí Musical)

El ritme és el principi organitzador de tota peça musical, la conjuga i la convertix en un tot. El millor mètode d'aprendre a seguir el ritme és escoltant música i interpretant-ho amb el cos, és a dir, movent-nos. La capacitat de sincronitzar moviment i música és un requisit important per al desenrotllament de tota activitat musical, des d'escriure i llegir partitures a escoltar i interpretar peces musicals. Moure's al so de la música constituïx, a més, una experiència estètica. La finalitat d'este mòdul és proveir un curs educatiu, creatiu i divertit al mateix temps. Els exercicis es desenrotllaran en la modalitat del joc, estimulant i motivant els seus participants en tot moment.

Els objectius del programa són:
· Desenrotllar la memòria auditiva.
· Expressar diferents frases rítmiques per mitjà de la percussió amb el cos i el so vocal.
· Representar accions successives o sèries de moviments.
· Conéixer i reconéixer característiques del moviment rítmic, com la duració del moviment, la distància utilitzada i la velocitat requerida.


AUDICIONS, MOSTRES I ACTIVITATS DE FI DE CURS

Al llarg del curs i al fi de curs, es realitzen diverses audicions en què es pretén mostrar a pares i mares part del treball realitzat en les classes de Jardí Musical. Atés que molt del treball realitzat no es pot escenografiar, el professorat normalment porta a escena diverses activitats, coreografies musicals, interpretacions i altres manifestacions que han vingut realizano i assajant en classe. La informació sobre les dates de realització d'estes audicions es publicarà en la pàgina web www.esmualtea.com i en els taulers d'anuncis de l'Escola.



Quan i com matricular-se?

La matriculació es pot realitzar:
· Per Internet: matriculació on-line (al fer la matrícula per Internet gaudix de l'exempció de taxes d'OBERTURA D'EXPEDIENT)
· En Secretaria de l'Escola (taxes d'OBERTURA D'EXPEDIENT no exemptes -només per a alumnes nous-)

Els terminis de matriculació podrà consultar-los fent clic ací.